B.L.O.G.clicks!

Monday, February 8, 2010

: : cumieY = haruan??? : :


I apparently got my cute winter hammies; kimY and cumieY a new 'home' last week. Innocently taking care of them without any past experience, the pregnancy was a big surprise to me. The bigger new 'home' was actually for my pregnant cumieY, and of course for the 'coming' babies. Home sweet home:)

..aku terpaksa mengasingkan pasangan bahagia tu disebabkan cumieY telah menunjukkan tanda2 awal pemberontakkan seekor bakal ibu yg dijangka melahirkan anak2nya dalam tempoh terdekat..maka..terpisahlah dua jasad itu buat seketika sementara menunggu kelahiran yg dinanti2..


Being separated from kimY, with extra bedding and food as well, I could see that cumieY was so happy and comfortable to live alone in her own new home provided she was properly cared. Though, she became visibly obvious with gained fats and more aggressive as the delivery due date approaches.

..masa berlalu dan hari yg ditunggu2 menjelang tiba.. Yesterday, cumieY gave birth to her six squeaky, hairless, alien-looking babies. They were adorable! Hey, perhaps I was lucky to have the chance to fortunately watched the delivery. ..tengok live kot..memang pengalaman yg x dapat aku lupakan..aku terpana seketika melihat cumieY bersabung nyawa melahirkan 6 ekor anak dia tu..

But, I guess it was a big mistake. cumieY ended up eating all her babies.

..not really 'eating'..she was actually 'biting'..bukan gigit2 manja tetapi gigit2 yg membawa derita..tindakan tanpa kawalan cumieY itu telah meragut nyawa keenam2 anak yg baru lahir itu..sungguh mendukacitakan..maka..berakhirlah penantian itu dengan tragedi yg begitu menyayat hati..aku sangka haruan je yg makan anak..ropa2nya..haiwan berbulu juga tidak ada kurangnya.. *sigh*

..dengan itu..aku mengisytiharkan cuti berkabung sepanjang minggu ni.. :(

11 comments:

Aus said...

yone , kabung sal ape..
haahahha .

bettYone said...

berkabung atas kematian enam nyawa yg x berdosa:(

Aus said...

hahahaha .
alalala..
sabo2...
yone..
nak idea x..
nah2..
amek ni
hahahha .

aNoZ said...

gi mana2 semua hamster. x tau la kenapa. haha

bettYone said...

aus: sabo la ni..huhu..mujo dia x gigit kimY tu..huh?idea?

anoz: haa..ada jodoh aa tu:D

isabelle said...

kalo dah nama kimi/kimY...
dipisahkan or terpisah, dia x peduli pun. dah nama jantan!
cumieY, teruskanlah kehidupan yg ada (buat anak lagi), jgn terus menjadi loser.

bettYone said...

uish~ hg x tgk macam mana punya gelisah kimY tu bila t'paksa b'jauhan..huhu..depa duk buat anak dah tu:D 2nd attempt..hohoho..

Aus said...

yone..
rindu !!
hahaha..

Ai Nanako said...

yone i rasa die tak suka u tgk die beranak ..biasanya kawan2 i akan cover cage die wif kain... walaupun anak die dah besar dan berbulu tapi kalau die masih sama ngan mak die.. jnagan main.. nnt die gigit anak die.. tunggu die betul2 besar.. sementara anak die cam alien lak jangan usha2 die tak suke...

plus dun touch her foods with hands...use ladle ker..

coklatputih said...

really sad...xpe nnti2 dia preggy lagik!!!!!

bettYone said...

aus: aku merinduimu..ting.tong! ;D

nanako: tu la..yone rasa pon camtu..adoyai~ malang btol..ni nak tunggu usaha yg ke-2 pulak..harap2 b'baloi le..

coklatputih: mekasih:) thanx for ur concern..i x gi amik lagik umah bau dorang..huhuhu..

Related Posts with Thumbnails

B.L.O.G.nuff2

B.L.O.G.z

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!